- Adatkezelő
Szépalma Állatvédelmi Alapítvány
Székhelye: 8429, Porva, külterület 0172/5. hrsz.
Cégjegyzékszám: 19-01-0001942
Nyilvántartja a Fővárosi Törvényszék Cégbíróságra
Adószám: 19388092-1-19
Telefonszám: 06-88-468-888
Adatvédelmi ügyekben felelős munkatárs: dr Milojevic Vladimir – ügyvezető
E-mail: alapítvány@szepalma.hu
Adatkezelési nyilvántartási szám:
A Társaság tiszteletben tartja az érintettek személyhez fűződő jogait, ezért elkészítette az alábbi Adatkezelési Tájékoztatót (a továbbiakban: Tájékoztató), mely a Társaság hivatalos weboldalain elektronikusan (külön kérésre papír alapon is) elérhető.
A Társaság, mint adatkezelő kijelenti, hogy az adatkezelés során az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete és az információs önrendelkezési jogról, és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: „Adatvédelmi törvény”) rendelkezéseinek megfelelően jár el.
Jelen Tájékoztató általános tájékoztatást nyújt a Társaság által nyújtott szolgáltatások során történő adatkezelésről. Az érintettek igényeinek változatosságából adódóan az adatkezelés módja esetenként eltérhet a jelen Tájékoztatóban foglaltaktól, az ilyen eltérésekre az érintett kérésére kerülhet sor és annak pontos módjáról a Társaság az érintettet előzetesen tájékoztatja. Minden, a jelen Tájékoztatóban esetlegesen nem szereplő adatkezelésről, a Társaság adott adatkezelést megelőzően ad tájékoztatást.
Személyes adatot a Társaság kizárólag előre meghatározott célból és ahhoz szükséges ideig, a jogok gyakorlása és kötelezettségek teljesítése érdekében kezel. A Társaság csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen és a cél elérésére alkalmas.
A tizennyolc éven aluli kiskorú érintett hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének beleegyezése, vagy utólagos jóváhagyása szükséges.
Minden olyan esetben, ha a szolgáltatott adatokat a Társaság az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra használja, erről az érintettet tájékoztatja és ehhez előzetes, kifejezett hozzájárulását kéri, illetőleg lehetőséget biztosít számára, hogy a felhasználást megtiltsa.
Az adatkezelés során a Társaság tudomására jutott személyes adatokat kizárólag azok a Társaság megbízásában, vagy a Társasággal munkaviszonyban álló személyek ismerhetik meg, akiknek az adott adatkezeléssel kapcsolatban feladatuk van.
- Fogalommagyarázat
Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személy.
Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságra jellemző ismeret – , valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.
Különleges adat: faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó személyes adat, valamint az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat és a bűnügyi személyes adat
Hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok – teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez.
Tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri.
Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja.
Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép – , hang – vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése.
Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele. A Társaság az adatokat harmadik fél részére nem továbbítja.
Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele.
Adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges.
Adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából.
Adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából.
Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve, hogy a technikai feladatot az adatokon végzik.
Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az adatkezelővel kötött szerződése alapján – beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is – adatok feldolgozását végzi.
Harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval.
Adatvédelmi incidens: személyes adat jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés.
- Adatkezelések
- 1. Alapítvány szolgáltatások igénybevétele és az Alapítvány támogatása
A szolgáltatások nyújtása körében az érintettel kapcsolatos minden adat kezelése önkéntes hozzájáruláson alapul, célja pedig a szolgáltatás nyújtásának biztosítása illetve kapcsolattartás. A jelen pontban foglalt személyes adatokat az egyes alpontokban foglalt kivételekkel a Társaság a mindenkori adójogi és számviteli előírásoknak megfelelő ideig őrzi és a határidő elteltével törli azokat.
Az egyes szolgáltatásoknál lehetőség van további adatok megadására a megjegyzések rovatban, ami segíti az érintett igényeinek teljes körű megismerését, ez azonban nem feltétele egyéb szolgáltatások igénybevételének.
A hírlevélre való feliratkozásról az érintett az egyes szolgáltatások igénybevétele során is nyilatkozhat.
Az alapítványnak nyújtott támogatás esetén az Alapítvány a támogatást nyújtó önkéntes hozzájárulása alapján az alábbi személyes adatokat kezeli: név, személyi igazolvány szám, lakcím, adóazonosító jel, telefonszám, e-mail cím és állampolgárság (az utóbbit kizárólag statisztikai célból, amely az adott személyre vissza nem vezethetően kezelt adat). A támogatással összefüggésben az Alapítvány rögzíti a támogatás nyújtásának idejét, a támogatás megnevezését, mennyiségét és összegét.
Amennyiben ahhoz a támogatást nyújtó hozzájárul, úgy az Alapítvány közzéteszi a támogató nevét támogatóként az Alapítvány különféle kiadványain.
Amennyiben a támogató a nyújtott támogatásról adomány igazolást kér, úgy az Alapítvány a támogatást nyújtó önkéntes hozzájárulása és jogszabályi rendelkezések (Tao. tv.) alapján az alábbi személyes adatokat kezeli: név, lakcím és adóazonosító jel. Az adomány igazolással összefüggésben az Alapítvány rögzíti az adomány összegét, a támogatott célt, adományozás időpontját és tartós adományozás esetén annak tényét.
- 2. Érdeklődés, ajánlatkérés
Az alapítvány weboldalán, személyesen vagy telefonon történő érdeklődés, vagy ajánlatkérés esetén a tervezett tartózkodással kapcsolatos adatokon túl a következő személyes adatok megadása szükséges: név, e-mail cím. Az adatkezelés célja kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás az alapítvány által nyújtott szolgáltatások iránt érdeklődővel tájékoztatás, ajánlat küldése. Az alapítványa személyes adatokat a alapítványhoz történő érkezésétől számítva legfeljebb 1 évig kezeli, illetve, amíg a felhasználó (érintett) nem kéri az adatai törlését, illetve nem vonja vissza személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását.
- 3. Rendezvények
Alapítványszolgáltatást igénybe vevő érintettnek kötelessége tudomásul venni, hogy rendezvényeinkről hang és képfelvételt készíthetnek az alapítvány munkatársai, illetve az alapítványtól engedélyt kapott szerződéses partnerek (sajtómunkatársak, közreműködők, más érintettek illetve egyéb harmadik személyek. Ennek megfelelően a érintett a programokon és rendezvényeken történő részvétellel hozzájárul arcának, megjelenésének rögzítéséhez, azzal, hogy kizárólag kifejezett beleegyezésével nevesíthető.
Abban az esetben, ha a érintett közszereplőnek minősül, úgy a beleegyezése nélkül is nevesíthető. A érintett tudomásul veszi, hogy az alapítvány a rendezvényt, egyéb programokat rögzíti.
- 4. Bankkártya adatok
Az adatokat a Társaság szerződéses banki partnere kezeli. Erről az adatkezelésről az illetékes Bank (OTP – www.otp.hu) honlapjain tájékozódhat.
A Társaság egyes alrendszerei által kezelt bankkártya adatokkal kapcsolatban bővebb felvilágosítást a érintettek a alapitvany@szepalma.hu címre küldött kérelemre kaphatnak.
- 5. Egyéb adatkezelés
A szabályzatban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást. Tájékoztatjuk érintetteinket, ügyfeleinket, hogy a bíróság, ügyészség, nyomozó hatóság, szabálysértési hatóság, közigazgatási hatóság illetve jogszabály felhatalmazása alapján más szervek számára tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása végett megkeresheti az alapítványt. Az alapítvány a hatóságok részére személyes adatot csak annyit ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.
Az alapítvány a részére megadott személyes adatokat nem ellenőrzi. A megadott adatok valódiságát és megfelelősségéért kizárólag az azt megadó személy felel. Bármely érintett e-mail címének megadásakor egyben felelősséget vállal azért, hogy a megadott e-mail címről kizárólag ő vesz igénybe szolgáltatást. Felelősségvállalásra tekintettel egy megadott e-mail címen történt belépésekkel összefüggő mindennemű felelősség kizárólag azt a Felhasználót terheli, aki az e-mai címet regisztrálta. Amennyiben a érintett nem a személyes adatait adja meg, úgy kötelessége az érintett hozzájárulásának beszerzése.
A személyes adatok megismerésére jogosultak az alapítványval munkaviszonyban vagy megbízási jogviszonyban álló munkatársak.
Az alapítvány személyes adatokat harmadik személyeknek csak a érintett előzetes és tájékoztatott hozzájárulása esetén ad át. Ez nem vonatkozik az esetleges, törvény alapján kötelező adattovábbításokra.
Az alapítvány, mint adatkezelő jogosult és köteles minden olyan rendelkezésre álló ás általa szabályszerűen tárolt személyes adatot az illetékes hatóságoknak továbbítani, amely adattovábbításra őt jogszabály, esetleg jogerős hatósági kötelezés kötelezi. Ilyen adattovábbítás, valamint az ebből származó következmények miatt az alapítvány nem tehető felelőssé.
- 6. Adatkezelés biztonsága
A személyes adatok kezelésével illetve tárolásával kapcsolatban a alapítvány legnagyobb gondossággal jár el.
Alapítvány köteles az adatkezelési műveleteket úgy végrehajtani, hogy biztosítsa az érintettek magánszférájának védelmét.
Az alapítvány az adatkezelés során megőrzi, – illetve egyéb jogi intézkedések esetét kivéve- köteles megtenni mindent, hogy a kezelt adatok
- titkosak maradjanak: megvédi az információt, hogy csak az férhessen hozzá, aki erre jogosult
- sértetlenek maradjanak: megvédi az információnak és a feldolgozás módszerének a pontosságát és teljességét
- továbbá gondoskodik arról, hogy amikor a jogosult használónak szüksége van rá, valóban hozzá tudjon férni a kívánt információhoz és rendelkezésre álljanak az ezzel kapcsolatos eszközök.
- 7. Ajándékutalvány
Ajándékutalvány vásárlásakor a Vásárló az alábbi személyes adatokat adja meg:
Személyes vásárlás esetén:
- név
- megajándékozott neve
- számlázási név és cím
Online megrendelés esetén a Társaság részére küldött írásos megrendelőn (e-mail) keresztül:
- név
- e-mail cím
- telefonszám
- megajándékozott neve
- számlázási név és cím
- kézbesítési név és cím
Az adatkezelés célja a kapcsolattartás és az ajándékutalvány kézbesítése. Az így kapott személyes adatokat a Társaság a mindenkori adójogi és számviteli előírásoknak megfelelő ideig tárolja és az ilyen határidő elteltével törli azokat.
Az ajándékutalvánnyal kapcsolatos adatkezelésről a alapitvany@szepalma.hu címre írt megkeresésre ad a Társaság bővebb tájékoztatást.
- 8. Nyereményjáték
Társaság önállóan esetenként nyereményjátékot szervez egy adott alapítványszolgáltatásainak megismertetése céljából. A nyereményjátékban való részvételre papír alapú, vagy online (facebook oldalon) regisztrációt követően van lehetőség, az alábbi adatok megadása után:
- név
- lakcím
- telefonszám
- e-mail cím
Az adatkezelés célja a kapcsolattartás annak érdekében, hogy a nyerteshez a Társaság eljuttathassa a nyereményt. Az adatkezelés a nyereményjáték végét követő 12 (tizenkét) hónapig tart, az így kezelt adatok (a nyertes kivételével) törlésre kerülnek. A nyertes adatait a Társaság a mindenkori adójogi és számviteli előírásoknak megfelelő ideig tárolja, promóciós megkereséshez hozzájáruló érintettek esetén a fenti adatokat a Társaság a jelen tájékoztató a 3.7. pontjában foglaltaknak megfelelően kezeli tovább.
A nyereményjátékkal kapcsolatban kezelt adatokról a alapitvany@szepalma.hu címre írott kérésre nyújt a társaság bővebb tájékoztatást.
- 9. Érintettkérdőív, értékelő rendszer
A Szépalma Állatvédelmi Alapítvány szolgáltatásairól a társaságnál alkalmazott minőségbiztosítási folyamat részeként online, e-mail és papír alapú érintettkérdőív útján, illetve az értékelő rendszer segítségével adhatják meg a érintettek a véleményüket. A kérdőív kitöltésekor a érintett megadhatja az alábbi személyes adatait:
- név
- látogatás dátuma
- elérhetősége (cím, e-mail cím, telefonszám)
- milyen úton talált az alapítványra
Az adatok megadása nem kötelező, azok csupán az esetleges panaszok kivizsgálását, illetve a társaság által a érintett részére történő válaszadás biztosítását szolgálja.
Az így kapott véleményeket és az ahhoz kapcsolódó esetlegesen megadott, az adott Érintettre nem visszavezethető, a érintett nevével nem összekapcsolható adatokat a társaság statisztikai célokból is felhasználhatja.
A érintettkérdőív kitöltésével megadott személyes adatokat a Társaság a panasz kivizsgálását követő 12 (tizenkét) hónapon belül törli. Az értékelő rendszer használatához megadott e-mail címet és felhasználónevet a érintett a alapitvany@szepalma.hu címre eljuttatott kérelemre a társaság törli.
- 10. Kamerarendszer
Az alapítvány kamerás megfigyelést nem végez, kamerarendszert nem üzemeltet.
- 11. Hírlevél
Amennyiben a érintett feliratkozik az alapítvány hírleveleire, az alapítványalkalmanként hírlevelet küld neki.
A hírlevélre való feliratkozással a érintett hozzájárul ahhoz, hogy az alapítvány az ehhez szükséges adatait kezelje. A hírlevélre való feliratkozáshoz a név, e-mail cím megadása szükséges, hogy lehetséges legyen az üzenetek kézbesítése.
Hozzájárulás megtagadása, vagy visszavonása esetén az alapítvány további hírlevelet nem küld és a érintett adatait a rendszerből törli.
A hírlevél küldéssel kapcsolatos adatkezelés célja a címzett teljes körű általános, vagy személyre szabott tájékoztatása a Társaság legújabb akcióiról.
- 12. Facebook oldal
Az alapítvány elérhető a Facebook közösségi portálon.
Az adatkezelés célja a Szépalma Állatvédelmi Alapítvány weboldalán található tartalmak megosztása.
Az alapítványa Facebook oldalon a „tetszik”/”like” – linkre kattintással az érintett hozzájárul a alapítvány híreinek és ajánlatainak közzétételéhez a saját üzenőfalán.
A hírlevélre a 3.11. pontban foglaltak érvényesek.
Az alapítvány Facebook oldalán képeket/filmeket is közzétesz a különböző eseményekről stb. Amennyiben nem tömegfelvételről van szó, az alapítvány mindid kikéri az érintett írásbeli hozzájárulását a képek közzététele előtt.
A Facebook oldal adatkezeléséről tájékoztatást a Facebook honlapján található adatvédelmi irányelvek és szabályzatok, a www.facebook.com címen kaphat.
- 13. Weboldal látogatási adatok
3. 13. 1. Hivatkozások és linkek
Az alapítvány weboldala olyan linkeket is tartalmazhat, amelyeket nem az alapítvány üzemeltet, csupán a látogatók tájékoztatását szolgálják. A társaságnak nincs semmi befolyása a partner cégek által üzemeltetett weboldalak tartalmára és biztonságára, így nem tartozik felelősséggel azokért.
Kérjük, tekintse át az Ön által látogatott oldalak adatkezelési tájékoztatóját, illetve adatvédelmi nyilatkozatát mielőtt az adott oldalon az adatait bármilyen formában megadná.
3. 13. 2. Analitika, cookie-k
Az alapítvány a weboldalainak nyomon követésére analitikai eszközt használ (Google Analytics), amely egy adatsorozatot készít és nyomon követi, hogy miként használják a látogatók az internetes oldalakat. A rendszer az oldal megtekintésekor egy cookie-t hoz létre, azzal a céllal, hogy rögzítse a látogatással kapcsolatos információkat (meglátogatott oldalaink, az oldalainkon töltött idő, böngészési adatok, kilépések, stb.), amelyek azonban a látogató személyével kapcsolatba nem hozható adatok. Ez az eszköz segít a weboldal ergonómia kialakításának javításában, felhasználóbarát weboldal kialakításában, a látogatók online élmények fokozása érdekében. Az alapítvány az analitikai rendszereket nem használja személyes információ gyűjtésére. A legtöbb internetes böngésző automatikusan elfogadja a cookie-kat, a látogatóknak azonban lehetőségük van ezeket kitörölni vagy automatikusan visszautasítani. Mivel minden böngésző eltérő, a látogató egyénileg, a böngésző eszköztár segítségével állíthatja be a cookie-kal kapcsolatos preferenciáit. Lehetséges, hogy bizonyos tulajdonságokat nem tud használni internetes oldalunkon, amennyiben úgy dönt, hogy nem fogadja el a cookie-kat.
3. 13. 3. Remarketing kód
A weboldalon remarketing kódokkal követjük nyomon egyes specifikus oldalak látogatását, hogy a későbbiekben célzott marketing üzeneteket biztosíthassunk ezen oldalak látogatóinak. A remarketing kódokat biztosító cookie-kat a weboldal látogatói az adott böngésző megfelelő beállításával letilthatják.
3. 13. 4. Kapcsolat
Lehetőség van arra, hogy e-mail útján bárki felvegye a kapcsolatot a társasággal. Az üzeneteket a társaság az adott kérés/kérdés megoldásáig/megválaszolásáig kezeli, a kérés/kérdés lezártával az ilyen e-maileket archiválja és 5 (öt) évig tárolja.
- 14. Állásra jelentkezők adatainak kezelése
3. 14. 1. Az adatkezelés célja
A meghirdetett állásajánlatokra, illetve elektronikus adatbázisba történő felvételre beérkezett álláspályázatok és önéletrajzok kezelése, nyilvántartása munkaerő-toborzás és kiválasztás céljából.
3. 14. 2. Az adatkezelés jogszabályi háttere
A jelen tájékoztatóban részletezett személyes adatok kezelésére, tárolására, rögzítésére és továbbítására az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján és az abban rögzítettek szerint kerül sor. A megküldött álláspályázatokat és önéletrajzokat önkéntes hozzájárulásnak értelmezzük a jelen tájékoztatóban foglalt adatkezeléshez.
3. 14. 3. A kezelt adatok köre és az adatkezelés időtartama
A Szépalma Állatvédelmi Alapítványa megküldött álláspályázatokban, önéletrajzokban, motivációs levelekben, valamint egyéb megküldött dokumentumokban szereplő adatokat, mint személyes adatokat a jelen tájékoztató szerint kezeli, rögzíti és tárolja legfeljebb a beérkezéstől számított 1 évig. A kezelt adatok ezt követően automatikusan megsemmisítésre kerülnek. A kezelt adatokat kizárólag a toborzási és kiválasztási folyamat során, vagy annak eldöntésére kerülnek felhasználásra, hogy az érintett jelölt alkalmas lenne-e egy megüresedő, másik munkakör betöltésére.
3. 14. 4. Az adatokhoz való hozzáférés
A megküldött álláspályázatokat és önéletrajzokat kizárólag a Szépalma Állatvédelmi Alapítvány erre jogosultsággal rendelkező munkatársai kezelik. A Szépalma Állatvédelmi Alapítvány a beérkező álláspályázatokat és önéletrajzokat – törvényben meghatározott esetek kivételével – harmadik fél számára sem statisztikai, sem egyéb céllal nem adja tovább, a megismert adatokat nem hozza nyilvánosságra, valamint a benyújtott álláspályázatok és önéletrajzok elbírálásával kapcsolatos tájékoztatást is kizárólag az érintett kérésére és számára nyújt.
3. 14. 5. Adatbiztonság
A beérkezett álláspályázatok és az önéletrajzok biztonságos tárolásáról és őrzéséről a Szépalma Állatvédelmi Alapítvány kiemelten gondoskodik. A személyes adatok nyilvánosságra nem kerülhetnek.
3. 14. 6. Az adatkezeléssel összefüggő jogok és a jogérvényesítés lehetőségei
Az érintett jelentkező kérelmezheti:
- tájékoztatását személyes adatainak kezeléséről, különösen: a kezelt személyes adatainak köréről és azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről
- személyes adatainak helyesbítését, valamint
- személyes adatainak – a kötelező adatkezelés kivételével – törlését vagy zárolását.
Az érintett jelentkező tiltakozhat személyes adatainak kezelése ellen:
- ha a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy az adatkezelő, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve kötelező adatkezelés esetén,
- ha a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik, valamint
- törvényben meghatározott egyéb esetben.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos kérdésekkel, észrevételekkel közvetlenül a Szépalma Állatvédelmi Alapítvány ügyvezetőjéhez lehet fordulni az alábbi elektronikus levélcímen alapitvany@szepalma.hu.
A Nemzeti Adatvédelmi és az Információszabadság Hatóságnál való bejelentéssel az érintett jelentkező vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy a személyes adatai kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetőségei:
1530 Budapest, Pf.: 5.
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C
Tel.: 06-1-391-1400
Fax: 06-1-391-1410
3. 14. 7. Munkavállalók adatainak kezelése
A munkavállalók adatainak kezelése tekintetében az adat gazdája a alapítvány igazgató munkakört betöltő személy, továbbá minden olyan szervezeti egység vezetője, akinek az irányítása alatt álló egységre vonatkozóan személyes adat átadása szükséges.
A munkavállalóktól kizárólag olyan adatok kérhetők, tarthatók nyilván, valamint olyan munkaköri alkalmassági vizsgálatok végezhetők, melyek a munkaviszony létesítéséhez, fenntartásához, illetve megszüntetéséhez, továbbá szociális juttatások biztosításához szükségesek és nem sértik a munkavállaló személyhez fűződő jogait.
Megváltozott munkaképességű munkavállalók esetén az állapotukkal összefüggő irat olyan esetben kérhető, mely a munkáltatót terhelő kötelezettség teljesítéséhez szükséges.
Késedelem nélkül törölni kell minden adatot, meg kell semmisíteni minden iratot abban az esetben, ha a felvételi eljárás lefolytatását követően a munkaviszony létesítésére nem kerülne sor, kivéve, ha az érintett kifejezetten kéri vagy hozzájárul adatainak további kezeléséhez meghatározott ideig.
A munkavállalókra vonatkozó „munkaügyi nyilvántartás” az alábbi adatokat, iratokat tartalmazza:
- természetes azonosító adatok
- lakhely, tartózkodási hely
- állampolgárság
- TAJ szám, adóazonosító jel
- munkaviszony kezdő és befejező időpontja
- betöltött munkakör
- iskolai végzettség és egyéb képesítések, kompetenciák igazolása
- önéletrajz
- munkakörtől függően szükséges erkölcsi bizonyítvány
- munkaköri orvosi alkalmassági vélemény
- munkaszerződés, egyéb munkaviszony fennállása alatt kötött megállapodások
- munkabér összege, egyéb juttatások köre
- munkabért terhelő jogerős határozaton, írásbeli hozzájáruláson alapuló levonások
- igénybe vett betegszabadságra vonatkozó adatok
- szabadságra vonatkozó adatok
- munkavállaló teljesítményértékelése
- minden olyan személyes adat, melynek kezelését törvény írja elő vagy amelyhez a munkavállaló hozzájárult (különösen a családi adókedvezmény igénybevételéhez szükséges adatok, egyéni költségelszámolások köre, stb.)
Törvényi felhatalmazás vagy hozzájárulás alapján a munkáltató egyéb adatokat is kezel, különösen:
- munkabalesetek jegyzőkönyvei
- biztonsági vagy vagyonvédelmi célból alkalmazott kamera vagy egyéb rendszerek által rögzített adatok
A munkavállalókra vonatkozó adatok a munkavállaló közvetlen felettese a feladatai ellátáshoz elengedhetetlenül szükséges mértékben és ideig megismerheti és kezelheti.
Továbbá a munkavállaló személyes adatait a munkáltató az igényelt mértékig kiadja a bíróság, ügyészség ás a nyomozhatóság, továbbá egyéb eljáró hatóság hivatalos megkeresése alapján.
A munkaviszony megszűnése esetén a munkavállaló adatait 3 év elteltével törölni kell. Tilos azon adatok törlése, melyek törvényi előírás alapján a továbbiakban is nyilvántartandók és megőrzendők.
- 15. Adatbiztonság
Egyéb biztonsági tevékenységek
Az alapítvány biztosítja annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy a személyes adatokat adatátvételi berendezés alkalmazásával mely szerveknek továbbították vagy továbbíthatják, mely személyes adatokat, mely adatot mikor és ki vitte be a rendszerbe és a rendszer üzemzavar esetén történő helyreállíthatóságát. Az automatizált feldolgozás során fellépő hibákról jelentés készül.
Az alapítvány a személyes adatokat bizalmasan kezeli, azokat illetékteleneknek nem szolgáltatja ki. A személyes adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen. A személyes adatokat technikai védelmének biztosítása érdekében minden biztonsági intézkedést megtesz.
- 16. Adattovábbítás
Az alapítvány jogosult a részére átadott személyes adatokat az alapítványüzemeltető, gazdasági társaságok és az adott nyereményjáték szervezésében résztvevő üzleti partnerek részére átadni, akik az átadott adatok kezelésére kizárólag a jelen tájékoztatóban meghatározott módon jogosultak. Az ilyen adattovábbításra kizárólag akkor van lehetőség, ha arról az érintett, az adott szolgáltatás igénybevételénél, vagy nyereményjátékban, törzsérintettprogramban való részvételnél előzőleg tájékoztatták.
Az alapítvány az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.
Az alapítvány fenntartja a jogot, hogy a jogszabályban meghatározott esetekben az érintett külön hozzájárulása nélkül is, az általa kezelt adatokat az illetékes hatóságok, bíróságok részére azok megkeresésének megfelelően átadja.
- 17. Adatfeldolgozók
Az alapítvány adatfeldolgozóinak konkrét listáját a alapitvany@szepalma.hu címre írott, vagy az alapítványadatvédelméért felelős munkavállalójának az I. pontban rögzített elérhetőségein lehet kérelmezni, az ilyen kérelmeknek az alapítvány a 30 (harminc) napon belül írásban tesz eleget.
- 18. Jogok és jogorvoslati lehetőségek
3. 18. 1. Tájékoztatás
Az érintett az egyes fejezetekhez írt e-mail címre, vagy az alapítvány nevére és címére (Szépalma Állatvédelmi Alapítvány, 8429, Porva, külterület 0172/5. hrsz.) eljutatott kérelmére a kérelem benyújtásától számított legfeljebb 25 (huszonöt) napon belül az alapítvány – azonos adatok tekintetében évente egy alkalommal térítésmentesen, ezen felül térítés ellenében – tájékoztatást ad az érintett általa kezelt, illetve az általa megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
Az alapítvány az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az érintett személyes adatok körét, az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát, az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.
A tájékoztatás esetleges megtagadása esetén az alapítvány írásban közli az érintettel, hogy a felvilágosítás megtagadása mely rendelkezése alapján került sor és tájékoztatja az érintettet a jogorvoslati lehetőségekről.
3. 18. 2. Helyesbítés
Ha a személyes adat nem felel meg a valóságnak és a valóságnak megfelelő személyes adat az alapítvány rendelkezésére áll, a személyes adatot a társaság helyesbíti.
A helyesbítésről a társaság értesíti az érintettet, továbbá mindazokat, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára esetlegesen továbbította. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét sérti.
3. 18. 3. Törlés és zárolás, tiltakozás
A személyes adat törlése és zárolása, az adatkezelés elleni tiltakozás esetére az Adatvédelmi törvény 17.§ – 21.§-ban foglaltak az irányadóak.
3. 18. 4. Bírósági jogérvényesítés
Az érintett a személyiségi jogainak megsértése esetén az alapítvány ellen bírósághoz fordulhat. A bírósági eljárásra az Adatvédelmi törvény 22 §-ban, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Első Könyv, harmadik rész, XII. címében (2:51. § – 2:54. §) foglaltak, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályi előírások irányadóak.
3. 18. 5. Kártérítés és sérelemdíj
Ha az alapítvány az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével kárt okoz, vagy az érintett személyiségi jogait megsérti, abban az esetben az alapítványtól sérelemdíj követelhető.
Az adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.
Az érintettel szemben az alapítványfelel az adatfeldolgozó által okozott kárért is, az alapítvány köteles megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is. Az alapítvány mentesül a felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető sérelemdíj, amennyiben az az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából kifolyólag származott.
- 19. Egyéb rendelkezések
Az alapítvány fenntartja a jogot a jelen Tájékoztató módosítására, mely módosításról az érintetteket értesíti.
Az alapítvány a honlapok látogatói, illetve a érintettek által leadott adatok helyességéért felelősséget nem vállal.
Adatvédelmi kérdésekben bármikor kérheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság segítségét:
Levelezési cím: 1534, Budapest, Pf.: 834
Cím: 1125, Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C
Telefon: +36 /1/ 391-1400
honlap: www.naih.hu
e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Telephely és Székhely:
Szépalma Állatvédelmi Alapítvány
8429, Porva, külterület 0172/5. hrsz.
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
ELEKTRONIKUS MEGFIGYELŐRENDSZER ÜZEMELTETÉSÉHEZ KAPCSOLÓDÓAN
1. Az adatkezelő neve és elérhetősége
1.1 A jelen adatkezelés vonatkozásában az
Adatkezelő: Szépalma Állatvédelmi Alapítvány
Székhelye: 8429 Porva, Külterület HRSZ: 0172/3
E-mail címe: alapitvany@szepalma.hu
Az adatkezelő, (a továbbiakban, mint Adatkezelő), kezeli az Ön személyes adatait. Ön, mint az adatkezelés kapcsán azonosított vagy azonosítható természetes személy, az adatkezelés érintettje (továbbiakban, mint Érintett) lesz.
1.2 Az Adatkezelő határozza meg a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit. Adatkezelés alatt, az alábbi műveletek értendőek: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés.
1.3 Az Adatkezelő az elektronikus megfigyelőrendszert elsősorban az állatok viselkedése miatt működteti, azonban személyi- és vagyonbiztosítási okokból azt a látogatók által igénybevett területen is alkalmazza. A kamerák számát az Adatkezelő kameranyilvántartása tartalmazza azzal, hogy annak melléklete a kamerák képernyőképei a nézetekről.
2. A kezelt személyes adatok
| Adatkezelés megnevezése | Adatkezelés célja | Adatkezelés jogalapja | Kezelt adatok köre | Adatkezelés időtartama |
| Személy- és vagyonbiztonság biztosítása | Személy- és vagyonbiztonság biztosítása elektronikus megfigyelőrendszer üzemeltetésével | GDPR 6. cikk (1) bek. e) pontja és a 9. cikk (2) bek. b) pontja együttesen (az adatkezelés közérdekű feladat végrehajtásához szükséges) | képmás | Az adatok maximum 60 nap után helyreállíthatatlanul törlődnek. |
3. Önt, mint az adatkezelés érintettjét megillető jogok
3.1 Önt, mint az adatkezelés érintettjét, az alábbi jogok illetik meg az Önről kezelt személyes adatok vonatkozásában:
kérelmezheti az Adatkezelőtől az Önről kezelt személyes adatokhoz történő hozzáférést;
[A hozzáférés joga lehetőséget biztosít Önnek arra, hogy visszajelzést kapjon az Adatkezelőtől arra vonatkozóan, hogy folyamatban van-e Önre vonatkozóan adatkezelés, amennyiben igen, úgy pedig jogosult hozzáférni a személyes adataihoz, valamint tájékoztatást kérni az Adatkezelőtől az adatkezelést érintő információkról.]
3.1.1 a személyes adatok helyesbítését, illetve törlését, valamint ezen adatok kezelésének korlátozását jogosult az Adatkezelőnél kérelmezni;
[A helyesbítés és törlés joga („elfeledtetéshez való” jog) lehetőséget biztosít arra, hogy pontatlan vagy hiányos adatok esetén azok helyesbítését kérje az Adatkezelőtől, illetve hogy személyes adatainak törlését igényelje. Ha Ön a személyes adatok kezelésének korlátozását kéri, akkor az Adatkezelő az adatkezelést az Ön kérelmének megfelelően korlátozhatja. Ha Ön vitatja a személyes adatainak pontosságát, akkor a korlátozás időtartama arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi az Adatkezelő részére ezen adatok pontosságának ellenőrzését. Ön kérheti a személyes adatok felhasználásának korlátozását, ha az adatkezelés jogellenes, de Ön ellenzi azok törlését. Ön előterjeszthet ilyen kérelmet akkor is, ha az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adataira adatkezelés céljából, de Ön igényli az adatkezelés korlátozását, jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez]
3.1.2. Ön a fenti elérhetőségeken kérheti pontatlan, vagy hiányos adatainak helyesbítését vagy kiegészítését, illetve kezelt személyes adatainak törlését.
3.1.3 megilleti az adatainak hordozhatóságához való jog;
[Az adathordozhatósághoz való jog keretében Ön jogosult arra, hogy az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az Adatkezelő. Ha technikailag megvalósítható, akkor Ön azt is kérheti, hogy a személyes adatait az Adatkezelő más adatkezelő részére közvetlenül továbbítsa.]
3.1.4. megilleti azon jog, hogy az adatkezeléshez adott hozzájárulását részben vagy egészben bármikor visszavonja. [Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt az Ön hozzájárulása alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét].
Amennyiben bizonyítható, hogy kényszerítő erejű jogos okok elsőbbséget élveznek az Érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, az adatkezelés jogszerűen folytatható.
3.2. A fenti pontban rögzített jogosultságokat Ön, mint az adatkezelés érintettje, a hatályos magyar [így különösen az az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény] valamint az európai uniós adatvédelmi jogszabályokban foglaltak, [így különösen az Európai parlament és tanács (EU) 2016/679. számú. a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló rendeletének vonatkozó rendelkezései (általános adatvédelmi rendelet)] alapján gyakorolhatja, írásban, az Adatkezelő részére írt, jelen tájékoztató 1. fejezetben megjelölt székhelyére küldött postai küldemény útján, vagy elektronikus levelezési címére küldött e-mail útján.
4. Panasz benyújtás joga, Bírósági jogérvényesítés, kártérítés jogellenes adatkezeléssel kapcsolatban
4.1. Amennyiben Ön a személyes adatainak kezelése adatkezelés során a jogainak megsértését észleli, az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésére:
- közvetlenül az Adatkezelőhöz fordulhat postai levélben vagy emailen keresztül az 1. pontban rögzített elérhetőségeken
- az érintett felügyeleti hatóságnál, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál [NAIH] panaszt nyújthat be. A NAIH elérhetőségei: Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., 1363 Budapest, Pf.: 9., https://naih.hu/online-ugyinditas
- bírósághoz fordulhat adatai jogellenes kezelése, valamint az adatbiztonság követelményeinek megszegése esetén. A jogszabályban rögzítettek szerint jogosult lehet kártérítésre, valamint sérelem díjra. A bíróság illetékességéről és elérhetőségeiről az alábbi honlapon tájékozódhat: www.birosagok.hu
5. Egyéb rendelkezések
Jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat a vonatkozó jogszabályokban, különösen az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Általános adatvédelmi rendelet (GDPR) és a 2011. évi CXII. tv az információs önrendelkezési jogról, és az információszabadságról összhangban kell értelmezni.
Porva, 2024. október 2.